Open Access Open Access  Accesso riservato Accesso riservato

Per una diagnosi della patologia docimologica

Biagio Scognamiglio

Abstract


This essay is about the evaluation of student performance. First of all we must establish what is meant by evaluation and its relationship with authentic human value. It is worth noting that the evaluators or gauges are beyond control. They reason in an abstract way. They persist in not responding to criticism. They feel superior to the scientific acquisitions on the subject. The subjects of study and especially mathematics are negatively affected by this abuse of authority, because the scholastic education of the students is subordinated to the test solution by the evaluated answers or then measured outside the social context  and human identity.

               Le persone originali danno sempre fastidio alla società.
               Non sono così facili da manipolare.
               Cercheranno di vivere la propria vita
               non secondo uno schema,
               ma secondo la loro visione.
Osho Rajeneesh


Full Text

PDF

Refback

  • Non ci sono refbacks, per ora.


Copyright © Mathesis. Società Italiana di Scienze Matematiche e Fisiche, fondata nel 1895. Ente qualificato DM177/direttiva 90 

Contatti: info@mathesisnazionale.it

 Informativa sulla Privacy | Cookie Policy